Vi anvender cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på vores website gennem trafikmåling og optimering af indhold. Når du navigerer videre på sitet uden at ændre dine indstillinger, antager vi, at du accepterer at modtage alle cookies fra vores hjemmeside.
  • Teknik og projektforløb

Teknik og projektforløb

Teknik

Vores business intelligens koncept, OfficeLink®, er typisk sammensat af følgende Microsoft-komponenter: 

  • Dels database/datawarehouse (SQL Server og/eller Access). Databaseprogrammet  benyttes til automatisk at kopiere dataene fra økonomisystemet og til at bearbejde/klargøre data til datapræsentationen. Databasen rummer ligeledes budgetdata fra Excel-filerne.
     
  • Og dels en slutbrugergrænseflade til præsentation af data (Excel og/eller SharePoint). Slutbrugergrænsefladen benyttes til at opbygge de forskellige automatisk opdaterede skærmbilleder og/eller rapporter, hvor vi blandt andet benytter Pivottabeller og -diagrammer (på både SharePoint og i Excel). Excel benyttes ligeledes til inddatering af budget- og eventuelle koncernelimineringsdata.

Projektforløbet

Virksomheden vil typisk skulle gennemgå nedenstående faser ved investering i OfficeLink®-konceptet fra BDO. Identifikation af umiddelbart behov (via telefon og/eller møde) - lad os eventuelt online vise dig lidt af mulighederne...

  • Afholdelse af workshop/behovsanalyse
  • Implementering/test/dokumentation
  • Undervisning
  • Service/support - bl.a. vha. online support