BDO i medierne

Vi vil løbende opdatere siden her med udklip fra medier, hvor BDO er nævnt.

Berlingske: 30 gode råd: Sådan optimerer du skatten og får mest ud af dine penge

Betaler du mere i skat end nødvendigt? Berlingske har bedt en skatteekspert og en økonomisk rådgiver om at give deres bedste råd til, hvordan man skruer sin økonomi optimalt sammen i forhold til at reducere skatteregningen.

Læs artiklen på Berlingske.dk

SMV Barometret 2019

Finans: Små firmaer blæser gennem de stores frygt for snarlig nedtur

De små og mellemstore danske virksomheder øger fortsat både salg og overskud, og de er udprægede optimister for fremtiden. Kun hver tiende af dem venter fald i salget i 2019, viser en stor BDO-undersøgelse.

Læs artiklen på Finans.dk

Fyens: Fyn investerer i teknologi og unge: Odense-firmaer slået af Aarhus og Aalborg

Virksomhederne på Fyn vil investere i ny teknologi og uddannelse ved at oprette flere lærlinge- og elevpladser. Det viser den årlige undersøgelse blandt små- og mellemstore virksomheder fra revisionsselskabet BDO, som også afslører, at Odense-firmaerne i 2018 tabte til Aarhus og Aalborg.

Læs artiklen på Fyens.dk

Randers Amtsavis: Stor optimisme til fremtiden hos Randers-virksomheder

Små og mellemstore Randers-virksomheder oplever vækst i både omsætning og indtjening i år, og de ser også lyst på fremtiden, viser en analyse fra revisions- og rådgivningsfirmaet BDO.

Læs artiklen på Amtsavisen.dk

Hirtshals Bindslev Avis: Mindre og mellemstore virksomheder er i vækst i Hirtshals

BDOs nye, omfattende undersøgelse viser fremgang for tredje år i træk

Læs artiklen på Hirtshalsbindslevavis.dk

Lokalavisen Frederikshavn: Omsætning i vækst

Rådgivnings- og revisionsvirksomheden BDO's omfattende analyse af små og mellemstore virksomheder viser for tredje år i træk frmegang.

Læs artiklen på Lokalavisenfrederikshavn.dk

Midtjyllands Avis: Silkeborgs virksomheder tror på stor vækst

Silkeborgs små og mellemstore virksomheder har gennemsnitlig oplevet en stor vækst i omsætningen

Læs artiklen på Midtjyllandsavis.dk

___

Mig og Aalborg: Den nye ferielov kan skabe problemer: Sådan skal du til at afvikle dine feriedage

Læs artiklen på migogaalborg.dk

___

Børsen: Martin hacker din virksomhed mod betaling

Da Martin blev ansat som it-sikkerhedskonsulent i BDO, var han allerede en stormester i hackermiljøet. I dag er han en af de dygtigste etiske hackere, man kan opstøve på verdensplan. For virksomheder er profiler som Martins et af de bedste bud på en moderne ekspert i cybersikkerhed.

___

Finans: Revisionskæmpe runder milliard i omsætning

Omsætningen stiger med 6 pct. I revisionsvirksomheden BDO, viser nyt regnskab.

___

Jyllands-Posten: Diversitet skal være et middel til at opnå virksomhedens strategi – ellers lykkes det ikke

Hvis du tror, diversitet kun handler om en fair fordeling af køn, alder og etnicitet, så har du misforstået noget. Diversitet stikker dybt og kræver en kulturel ændring på arbejdspladsen, som skal understøtte strategien. Det var den store pointe til Talent & Diversity Summit.

Læs artiklen på Jyllands-Posten.dk

___

Børsen: Lille revisor-gigant vil hygge hele rådgiver-hold fra rivaler

Revisorbranchen har man altid talt om "The Big 4" - forstået som de fire gigantiske, globale revisionshuse PWC, Deloitte, E&Y og KPMG - der dominerer hele markedet og sidder tungt på de store, attraktive kunder.

___

Børsen: Revisorer scorer kunder på whistleblower-ordning

Store rådgivningshuse venter øget salg af rådgivning og systemer mod snyd og etikskandaler - boom i omtale af skandaler skaber behov

SMV Barometret 2018

Finans: Danske virksomheder viser storform: »Man kan godt sige, at de buldrer af sted«

Fremtidsudsigterne er lyse, og de små og mellemstore virksomheder er klar til at tage markante skridt for at sætte ekstra turbo på væksten, viser ny konjunkturmåling.

Læs artiklen på Finans.dk

Finans: Virksomhedsejere søger efter investorer i jagten på vækst – men det koster

Danske virksomhedsejere ønsker investorer udefra til at sætte turbo på væksten. Men ejerne skal forberede sig på at give magten fra sig, understreger en fynsk robotvirksomhed, der har været igennem øvelsen.

JydskeVestkysten: Godt år for de små og mellemstore i Esbjerg

I 2016 præsenterede de esbjergensiske SMV'er et gennemsnitligt fald på 0,4 procent i deres resultat af den primære drift. I 2017 fik esbjergenserne dog vendt skuden, og de kan i årets barometer præstere en gennemsnitlig fremgang i overskuddet på hele 10,2 procent.

Læs artiklen på JydskeVestkysten.dk

SMV Barometret 2017

Finans: De små og mellemstore virksomheder ryster krisen af sig

"2016 blev året, hvor de mindre og mellemstore danske virksomheder omsider vinkede endegyldigt farvel til krisen. Og selv om forventningerne til 2017 er lidt konservative, forventes det, at de gode takter varer ved."

Finans: Flaskehalsen peger på: Optur skaber mangel på arbejdskraft

"Efter et jubelår med klar fremgang for de små og mellemstore virksomheder har langt flere af dem fået vanskeligheder med at finde kvalificerede medarbejdere."

Læs artiklen på Finans.dk

Berlingske Business: De små og mellemstore virksomheder ryster krisen af sig

"2016 blev året, hvor de mindre og mellemstore danske virksomheder omsider vinkede endegyldigt farvel til krisen."

Læs artiklen på business.dk

Mester tidende: Nu tordner økonomien hos SMV'ere igen frem

"En af de mest omfattende analyser af de mindre og mellemstore virksomheder, SMV Barometret, kan nu konkludere, at såvel omsætning som overskud og soliditetsgrad er steget pænt."

Læs artiklen på mestertidende.dk

Arbejdsgiverne: Hvem skal vi ansætte i fremtiden?

"Det er tilsyneladende ikke helt gået op for alle virksomheder i Danmark, at vi snart står overfor en kolossal udfordring med mangel på kvalificeret arbejdskraft. Det er det indtryk, man får efter at have set på SMV Barometret 2017, hvor rådgivningsfirmaet BDO har spurgt 2.000 små og mellemstore virksomheder om deres syn på fremtiden."

Læs artiklen på arbejdsgiverne.dk

BDO Business Game

TV2 Østjylland: 'Computerspil klæder unge på til livet som iværksætter'

"Et computerspil gør handelselever klogere på, hvad det vil sige at starte egen virksomhed. Politikere ser potentiale i spillet." Sådan skriver TV2 Østjylland om vores computerspil, BDO Business Game, vi har udviklet til handelselever, så de kan blive klogere på erhvervsliv.

Se TV2 Østjylland indslag.

Læs artiklen på TV2 Østjyllands hjemmeside.

Læs vores pressemeddelelse