BDO tilbyder målrettede undervisnings- og træningsforløb for medarbejdere og ledere med fokus på
at udvikle og styrke fagligheden og kvaliteten i ældreplejen.
at udvikle og styrke fagligheden og kvaliteten i ældreplejen.
BDO tilbyder undervisnings- og træningsforløb inden for blandt andet følgende temaer:
Undervisnings- og træningsforløb tilrettelægges altid i tæt dialog med ledelsen, og tager afsæt i en
grundig kortlægning af den nuværende kvalitet og faglighed. Forløbet sammensættes typisk af undervisningsdage, workshops, træning i dagligdagen, observationsstudier, konstruktiv feedback og læring.
Forløbene afvikles af sygeplejersker, som har specialiseret viden ift. forløbets tema, en stor praksiserfaring
fra ældreplejen, undervisningserfaring, og som tidligere har fungeret som leder og/eller kvalitetsmedarbejder
i ældreplejen.
Hvilke gevinster opnås via BDO’s målrettede undervisning og træningsforløb?
- Dokumentation
- Medicinhåndtering
- Mad og måltider
- Grundlæggende pleje
- Frivillighedsarbejde – involvering af civilsamfund
- Pårørendesamarbejde.
Undervisnings- og træningsforløb tilrettelægges altid i tæt dialog med ledelsen, og tager afsæt i en
grundig kortlægning af den nuværende kvalitet og faglighed. Forløbet sammensættes typisk af undervisningsdage, workshops, træning i dagligdagen, observationsstudier, konstruktiv feedback og læring.
Forløbene afvikles af sygeplejersker, som har specialiseret viden ift. forløbets tema, en stor praksiserfaring
fra ældreplejen, undervisningserfaring, og som tidligere har fungeret som leder og/eller kvalitetsmedarbejder
i ældreplejen.
Gevinster for kommunen
Hvilke gevinster opnås via BDO’s målrettede undervisning og træningsforløb?
- Styrket faglighed og kvalitet i ældreplejen.
- Større effektivitet og bedre ressourceudnyttelse i ældreplejen.
- Medarbejdere med en stærk faglighed og relevante kompetencer.
- Større tilfredshed med kvaliteten i ældreplejen blandt borgere og pårørende.
- Medarbejdere som får sikkerhed, faglig stolthed og arbejdsglæde.
- Kompetenceudviklingsaktiviteter, som er målrettet de specifikke områder, hvor der er størst behov for at løfte fagligheden og kvaliteten.
- Færre klagesager og problemsager.