Ledelsesinformation skal laves i samarbejde med dem, der skal bruge den
Ledelsesinformation skal laves i samarbejde med dem, der skal bruge den
I BDO hjælper vi kommunerne med at opbygge god ledelsesinformation, der understøtter ledere og medarbejdere i at træffe bedre beslutninger - på tværs af velfærdsområderne, på de tekniske områder og centralt i kommunernes direktioner og økonomiafdelinger.
De enkelte brugeres behov er i centrum, hvorfor projekterne derfor hele tiden har fokus på at sikre inddragelse af de ledere og medarbejdere, der skal benytte ledelsesinformationen. Ellers risikerer man, at ledelsesinformationen ender med ikke at blive brugt, hvis værktøjerne ikke understøtter den faktiske beslutningstagning – og brugerne ikke kan se værdien af værktøjet.
Af den grund bør BI-afdelingen også løbende følge op på, om og hvordan ledelsesinformationen bliver brugt – og løbende tage dialogen med brugerne om behov og tilpasninger.
Nedenfor er illustreret et typisk projektforløb for design, opsætning og implementering af ledelsesinformation.