Temperaturmålingen ligger klar: Stort engagement og høj arbejdsglæde hos BDO’s medarbejdere

03 december 2021

Hos BDO vægter vi arbejdsglæde, sundhed og udvikling højt. Derfor tager vi cirka en gang om året temperaturen blandt vores medarbejdere. Det giver os et bedre indblik i, hvordan vi sammen øger engagementet og arbejdsglæden. Hvordan vi sammen skaber en endnu mere spændende og attraktiv arbejdsplads.

Vi kalder vores medarbejdertilfredshedsundersøgelse for Temperaturmålingen, og årets resultat taler sit tydelige sprog: BDO placerer sig i top 5 % af Professional Services-industrien, som indeholder omkring 250 virksomheder globalt, målt på medarbejderengagement og arbejdsglæde.

”Vores fornemste opgave er at skabe en spændende og attraktiv arbejdsplads, hvor den enkelte medarbejder har mulighed for at udvikle sig. Vi er derfor enormt stolte af den flotte Temperaturmåling, som endnu engang sender BDO helt til tops målt på medarbejderengagement og arbejdsglæde,” siger Partner, Chief People Officer Trine Remin Ankjær og fortsætter:

”Vi har længe haft tradition for høj deltagelse og gode resultater i vores Temperaturmåling, og vi skal glæde os over, at medarbejderne anno 2021 også ser BDO som en spændende og attraktiv arbejdsplads. Det giver blod på tanden og motivation for at fortsætte arbejdet og forhåbentlig gøre BDO til en endnu bedre arbejdsplads i fremtiden.”

 

Autonomi, kollegiale forhold og organisationsmatch

Stor frihed til at udføre individuelle opgaver. En høj grad af tillid og støtte blandt kolleger. Overensstemmelse mellem BDO’s og den enkelte medarbejders værdier. Det er blot nogle af de parametre, hvor BDO’s medarbejdere sender organisationen helt til tops.

 ”Medarbejdernes engagement er et stort fokus i BDO. Ovenstående nedslagspunkter placerer BDO væsentligt højere end andre virksomheder i Professional Services-industrien. Det vidner om, at vi er på rette kurs,” siger Trine Remin Ankjær.

 

Medarbejdertilfredsheden udmåles i NPS

Undersøgelsens resultater udmåles i en såkaldt eNPS-score, som er én af verdens mest benyttede metoder til måling af kunde- og medarbejderloyalitet. Det centrale spørgsmål i undersøgelsen lyder:

”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale BDO som arbejdsplads?

eNPs giver en score for den samlede tilfredshed på -100 til 100. Alt over 50 karakteriseres som fremragende. Her ligger BDO på 69. Det placerer, som nævnt, BDO i top 5% af Professional Services-industrien.

Lucas Roll Vinther-Høj, Senior Account Director hos Peakon er enig: “På mange måder har BDO en flot måling og en eNPS-score på 69 er utrolig flot.  Det vidner om, at alt det arbejde, der ligger bag, resulterer i et stort engagement blandt BDO’s medarbejdere”.

Trine Remin Ankjær ser også med tilfredshed på Temperaturmålingens resultater: ”Vi har altid haft og vil altid have fokus på at styrke og udvikle medarbejdernes engagement – også i fremtiden”.   

Vil du også arbejde et sted der har stort fokus på arbejdsglæde, så søger vi nye medarbejdere i BDO – er det dig?

 

FAKTA:

Professional Services-industrien omfatter omkring 250 virksomheder på verdensplan svarende til 45 mio. datapunkter i Peakon. En tredjedel af virksomhederne har imellem 151 og 500 medarbejdere. Det er brancher som Automation, Consulting med Accounting, Human Ressource & Employment Services og Research & Consulting Services, som hører under Professional Services-industrien.

 

Se vores ledige stillinger i BDO