Vi bruger cookies og andre sporingsteknologier til at forbedre browsing-oplevelsen på vores hjemmeside, vise personaliseret indhold og målrettede annoncer, analysere trafikken på siden, og forstå hvor vores besøgende kommer fra. Hvis du vil vide mere, kan du læse vores cookie-politik. Du kan desuden læse vores privatlivspolitik, hvis du ønsker mere information. Ved at klikke ’accepter og luk’ giver du samtykke til, at vi bruger cookies og andre sporingsteknologier.
Viden om - Revision og regnskab:

Restaurant

05 august 2019

Har du en restaurant, eller går du med overvejelser om at købe eller etablere en, så er der flere ting, du skal overveje og være opmærksom på.
 

Lokation og koncept

Hvad enten det er fastfood, buffet eller a la carte, starter de fleste en restaurant på baggrund af en drøm. Det er forståeligt, men det er langt fra i alle tilfælde, at det er det bedste udgangspunkt for at etablere en restaurant.

Hvis du skal etablere en restaurant, skal du finde en egnet lokation og samtidig sørge for at have et koncept i tankerne. Eksempelvis kan der være større chance for succes med en fastfood-restaurant på en industrihavn, end der vil være med en eksklusiv vin- og tapasbar.
 

Når du har en lokation i tankerne, skal du nøje overveje, om det påtænkte koncept passer til lokationen:
• Er byen egnet og klar til konceptet?
• Er lokationen egnet til konceptet?
• Er der nok plads?
• Er der siddepladser nok til, at et bord kan generere en minimumsomsætning?
 

Er stedet eksempelvis for småt, påvirker det både gæsternes oplevelse, men det bevirker også, at du kan ende med et setup, hvor der er for få pladser til at kunne generere en minimumsomsætning. Omvendt kan stedet også være for stort, hvilket kan påvirke gæsternes oplevelse af manglende ”hygge”, ligesom en tom/halvtom restaurant kan holde andre fra at besøge restauranten. Dertil kommer unødig investering og unødigt forbrug af el og varme til en for stor lokation.

 

Hent publikationen her