Handel med udlandet

Dato: Onsdag d. 12. januar
Tidspunkt: 09.00-10.00
Online
  

  • Sammendrag

Handel med udlandet - lavpraktisk webinar omkring momsregler, bogføring af fakturaer, moms indberetning og tips

"Reverse charge" - "udnyttelsesregler" - "manglende tekster på leverandør fakturaer" - "momsangivelse"... 
Sidder I også ofte og tænker: "Hvad betyder det, og får vi egentlig bogført og indberettet vores handel med udlandet korrekt på momsangivelsen”?
Så er dette webinar lige noget for jer.. 

Med dette webinar tager vi jer igennem hele processen fra bogføring af leverandør- og kundefakturaer til indberetning på momsangivelsen.
Herunder også hvad I skal tjekke, og hvilke momskoder I bør have i jeres økonomisystem for at fange transaktionerne korrekt.

Webinaret er meget lavpraktisk, og vi tager blandt andet fat i nogle helt konkrete eksempler på fakturaer, og viser jer, hvordan de skal behandles - fra vugge til grav. Herunder også hvilke tekster på leverandørfakturaer I skal være opmærksomme på, hvornår man bør afvise en leverandørfaktura pga. manglende momsinformation. Altså hele processen fra modtagelse/ udstedelse af fakturaer til indberetning.

Webinaret er for jer, der har handel med udlandet og synes, at der er mange momsregler og krav at holde styr på. Derfor sætter vi reglerne ind i nogle kasser, som I kan forholde jer til, når I sidder med dagligdagens momsproblematikker.

Webinaret kommer omkring følgende emner: 

  • Handel med udlandet - præsentation af reglerne i overskuelige kasser til jer
  • Hvad skal jeg tjekke på leverandørfakturaer, og hvornår bør de afvises?
  • Hvilke momskoder bør vi have i økonomisystemet, og hvilke leverandør- og salgsfakturaer skal bogføres på hvilke momskoder?
  • Hvordan skal de forskellige momskoder indberettes (overledning fra momskoder til momsangivelse)?
  • Opsætning af leverandør- og kundestamdata i økonomisystem - hvad betyder det for momshåndteringen? Vi tager eksempler fra en E-conomic opsætning
  • Gode lavpraktiske moms-tips til jeres daglige bogføringsprocesser.


Webinaret har en varighed af 1 time, og holdes den 12. januar kl. 9-10.

Webinaret afvikles online, og du har mulighed for at stille spørgsmål undervejs via vores åbne chat. Du vil modtage planchepræsentation senest lige efter webinaret.

Prisen er 1.195 kr. ekskl. moms pr. deltager. BDO kunder opnår rabat på prisen. Kontakt [email protected] eller din lokale revisor.

Underviser:

  • Maria Fischer Riismøller, Senior Manager, Moms.