Vi bruger cookies og andre sporingsteknologier til at forbedre browsing-oplevelsen på vores hjemmeside, vise personaliseret indhold og målrettede annoncer, analysere trafikken på siden, og forstå hvor vores besøgende kommer fra. Hvis du vil vide mere, kan du læse vores cookie-politik. Du kan desuden læse vores privatlivspolitik, hvis du ønsker mere information. Ved at klikke ’accepter og luk’ giver du samtykke til, at vi bruger cookies og andre sporingsteknologier.
  • Praktisk håndtering af den nye ferielov

    - Få styr på den praktiske håndtering af reglerne i den nye ferielov

    Tilmeld dig her

Praktisk håndtering af den nye ferielov

Dato: Onsdag d. 2. september og Torsdag d. 3. september
Tidspunkt: 8:30 - 16:00

2 steder i Danmark
Aarhus og Roskilde  
Rutevejledning

  • Sammendrag

Få styr på den praktiske håndtering af reglerne i den nye ferielov

Den nye ferielov i Danmark træder i kraft d. 1. september 2020. Men allerede fra d. 1. januar 2019 har den haft indflydelse på optjening af ferie, og i perioden 1. september 2019 - 31. august 2020 optjenes feriepenge til indefrysning.

Det leder til en masse praktisk forberedelse for virksomhederne. Hvordan håndteres fx overførsel af ferie, barsel, udbetaling af 5. ferieuge mv? Alt sammen punkter, der er væsentlige at have styr på allerede nu.

På dette kursus går vi i dybden med den konkrete praktiske håndtering af reglerne i den nye ferielov.

Dette kursus henvender sig til ledere og medarbejdere, der har HR og lønbogholderi som deres opgave. Det kan være løn- og personalekonsulenter, regnskabsmedarbejdere, controllere, HR-konsulenter, og andre der håndterer medarbejdere og ferieregler.

Kurset udbydes i Aarhus og Roskilde.

Kursusprogram
8:30 - 9.00 – Ankomst og morgenmad

9:00 – 09:15 – Velkommen 
Drøftelse af dagens program samt mulighed for deltagerne at foreslå konkrete ferierelaterede cases, som drøftes i løbet af dagen.

9:15 – 11:30 - Den nye ferielov

  • Viden om den nye ferielov
  • Overgangsordningen op til den nye ferielov, herunder håndtering af fratrædelser og overarbejde mv.
  • Gennemgang af Fond for Lønmodtagernes Tilgodehavende Feriemidler.
  • Håndtering af direktører og ejerledere.
  • Håndtering af barsel og bonus.
  • Kort om den regnskabsmæssige håndtering i indefrysningsperioden.


11:30 – 12:30 – Hvordan håndterer vi den nye ferielov i praksis

  • ferie på forskud,
  • udbetaling af 5. ferieuge,
  • overførsel af ferie,
  • ferietillæg,
  • feriehindringer,
  • ferielukninger, osv.
  • Praktisk opgaver og cases


12:30 – 13:15 - Frokost

13:15 – 14:15 – Hvordan håndterer vi den nye ferielov i praksis – fortsat

14:15–15:15 – Behov for forberedelse inden loven træder i kraft

  • Gennemgang af behov for opdatering af virksomhedens ansættelseskontrakter og eventuel feriepolitik.
  • Håndtering af feriefridage, 6. ferieuge mv. som ikke er reguleret af den nye lov.
  • Behov for forberedelse på den nye ferielov. 
  • Praktiske opgaver og cases.


15:15 – 16:00 – Behov for forberedelse fortsat, samt afrunding og gennemgang af eventuelle konkrete cases eller spørgsmål fra deltagerne

Der er indlagt pauser undervejs i kurset.

 

Tilmeld dig her