Webinar: Arbejdstidsregistrering - Fra lovkrav til succesfuld praksis

Webinar: Arbejdstidsregistrering - Fra lovkrav til succesfuld praksis

Webinar
Mandag d. 29. april 2024kl. 10:00 til 11:00

OnlineWebinar, Danmark
placeBDO.LiveSite.GetDirectionsBDO.LiveSite.EventDetails.Register

Er jeres virksomhed klar til at håndtere udfordringerne ved tidsregistrering? Og ved I hvilket system, der er den bedste løsning for jer?

Den 1. juli 2024 træder loven om krav om arbejdstidsregistrering i kraft, hvilket betyder, at medarbejdere skal til at registrere deres arbejdstid.
 
Med dette lovkrav følger også et paradoks, nemlig at loven har til formål at sikre medarbejderes sikkerhed og sundhed, mens det er medarbejderne selv, som har ansvaret for at udføre tidsregistreringen. Dette stiller både høje krav til valg af system, medarbejderes vaner og virksomhedens kultur. Det hele handler om forandring.
 
I dette webinar vil vi tilgå udfordringer om tidsregistrering ved at komme med konkrete bud på digitale løsninger i forhold til valg af system, og ud fra det stille skarpt på de menneskelige udfordringer, som tidsregistrering medfører i praksis.
 
Program for webinaret:
  • Kort om baggrunden for hvorfor vi skal arbejdstidsregistrere
  • Hvilke krav er der til tidsregistreringssystem?
  • Konkrete bud på forskellige digitale løsninger
  • Hvilke krav stiller tidsregistrering til medarbejdere og arbejdsgivere i praksis?
  • Hvordan imødekommer vi udfordringerne og skaber en succesfuld praksis?
  • Spørgsmål
 
Hvad kan du tage med derfra?
  • Metodefrihed: Forstå hvilke forskellige muligheder du har, når du skal registrere
  • Få et overblik over udvalgte digitale løsninger
  • Hvilke udfordringer, der kan forhindre korrekt tidsregistrering i praksis
  • Hvordan du som leder kan være med til at rammesætte formålet med tidsregistrering
  • Hvordan du som medarbejder kan implementere god tidsregistreringspraksis i dit arbejdsliv
 
Webinaret henvender sig alle, der er interesseret i at forstå, hvilke udfordringer tidsregistrering medfører samt hvilke krav det stiller til medarbejdere og ledere i praksis. Webinaret er derfor særligt relevant for personer, der i mindre eller større omfang er berørt af ansvaret for at overholde loven om tidsregistrering, f.eks. virksomhedsejere, HR-medarbejdere, systemansvarlige samt ledere.
 
Webinaret holdes mandag den 29. april 2024 i tidsrummet kl. 10 – 11.
 
Webinaret afvikles live, og du har mulighed for at stille spørgsmål via vores åbne chat. Specifikke spørgsmål om konkrete sager kan ikke besvares, da det kræver rådgivning. Webinaret bliver ikke optaget til senere udsendelse.
 
Pris: 500 kr. ekskl. moms.