Møbler af genbrugstræ

15 september 2014

Forleden læste jeg en artikel i Børsen om Søstrene Grene, der har udvidet deres sortiment med interiør og møbler i den billige ende. Den dag, hvor de åbnede for salget af de nye produkter, var der lange køer uden for kædens butikker i Aarhus og København. Og dagens omsætning lå 336 % over omsætningen på den samme dag sidste år. De havde ramt plet.

De nye produkter er en konsekvens af en ny trend hos forbrugerne, der i stigende grad efterspørger individuelle typer af møbler og interiør. ”Folk vil have møbler, der er unikke” udtalte Mikkel Grene, administrerende direktør hos Søstrene Grene, således til Børsen.

Virksomheden OneFunkyFurniture er et produkt af samme trend. En lille københavnsk iværksættervirksomhed, der laver møbler af genbrugstræ. Borde, bænke, sengegavle, billedrammer, tavler og hylder. Unikke møbler, hvor designerens personlighed kommer til udtryk. Som supplement til møblerne sælges gevirer med kranier samt lamme- og vædderskind.  

OneFunkyFurniture har endnu ikke noget egentligt forretningslokale og heller ikke nogen webbutik. End ikke en hjemmeside. Den findes kun på Facebook og på Instagram. Forretningen er dermed endnu et eksempel på, at de sociale medier ikke kun er for sjov, men også kan udgøre selve grundlaget for en lille virksomhed.  

Selvom OneFunkyFurniture og Søstrene Grenes nye forretningsområde udspringer af samme trend, så er de ikke egentlige konkurrenter. Søstrene Grene satser på unikke, men masseproducerede produkter i den billige ende. OneFunkyFurniture satser på ”håndlavede” møbler i den dyrere ende.

I BDO følger vi udviklingen nøje. Vores ambition er nemlig i al beskedenhed, at vi gennem vores rådgivning vil skabe værdi for vores kunder.

Og heldigvis møder vi hele tiden kunder, som langt hurtigere end vi ser nye forretningsmuligheder og trends. Det er vi taknemmelige for. Det giver os nemlig en viden, der sætter os i stand til at hjælpe andre kunder til at udnytte deres potentiale.

Hvad mener du?

Følg debatten - og giv gerne din mening til kende i vores debatforum på LinkedIn: