• Drift

Drift af virksomhed i autobranchen

Med vores forskellige services har vi skabt lettere forretningsgange og mere transparens for de mindre og mellemstore virksomheder i regnskabs- og dermed revisionsprocessen. Disse innovative services skaber fundamentet for vækst og fremgang for vores kunder i autobranchen. Nedenfor ses blot nogle af de mange services, som vi kan tilbyde jer for at lette driften, så I kan fokusere på det, I er allerbedst til. 

BDO Online

Det er blevet meget nemmere at løse de administrative opgaver, som er forbundet med at drive et værksted. BDO Online er en innovativ online bogføringsservice, der matcher dine digitale bilag og fakturaer op mod bankens posteringer. Din virksomhed sparer herigennem værdifuld tid på bogføring og administration. Tid, som i stedet kan bruges på at arbejde med virksomhedens kernekompetencer, kontinuerlige udvikling og fremtidige vækst. 

Læs mere her, hvor du også kan se en video af vores produkt.

Leasing

Indregistreringen af nye biler i Danmark tordner afsted, og en del af forklaringen er de mange leasingtilbud. Leasing af personbiler har aldrig været så populært som nu, og det går godt hos leasingselskaberne. Det kan mærkes hos autoforhandlerne. 

Har du overvejelser om, hvorvidt din forretningsmodel er den rigtige for fremtiden? Vi hjælper dig gerne med at vurdere din virksomhed, og giver dig forslag til, hvor du smartest kan differentiere dig fra de øvrige på markedet.

Moms og afgifter

Vi er med til at sikre, at autobranchen har styr på moms- og afgiftsforhold. Vores skatte- og momsafdeling er specialister i specielle afgiftsforhold. Vi kan blandt andet gennemgå forhold omkring køb/salg af brugte, importerede eller leasede biler, anvendelse af udlægsregler, energiafgifter, registreringsafgift på demobiler og meget mere. 

Det koster dyrt ikke at have styr på moms- og afgiftsforholdene, så det er en god idé at være på forkant.

Persondataforordningen

EU-persondataforordningen sætter også krav til autobranchen. Din virksomheds beskyttelse af persondata ligger i dine hænder. Sørg for at implementere kravene i den nye forordning, så du afdækker dine forretningsmæssige risici samt undgår påbud eller bøder fra tilsynsmyndigheden. 

Det gælder blandt andet data såsom kundeoplysninger, dataoplysninger på biler, ansatte, medarbejdere og meget andet. 

Den nye EU-persondataforordning træder i kraft den 25. maj 2018. Lad os hjælpe med svar på alle de andre spørgsmål til EU-persondataforordningen, du måtte have og få rådgivning hos os om implementering af de nye krav, der stilles til den dataansvarlige eller databehandleren. 

Læs mere om den nye persondataforordning her.